2019.12.04

つながる時代の組織とマネジメント・セミナー・シリーズ
第3回『現代の市場とは何かー文化、テクノロジーと消費から』

Re-defining Markets: Culture, Technology, and Consumption in Action

Franck Cochoy
Franck Cochoy
Christian Frankel
Christian Frankel
Sheen Levine
Sheen Levine
Martin Skrydstrup
Martin Skrydstrup
Tom Nakano
Tom Nakano

第3回『つながる時代の組織とマネジメント・セミナー』として、欧米の経済社会学の先端研究者4人をフランス、デンマーク、アメリカからお招きし、講演とディスカッションを行います。4つのリサーチから、テクノロジー、文化、消費の視点で、現代の市場について考えます。つながる時代のビジネスを、食料品のリテール、金融市場の価格とシグナル、世界を巡る紅茶市場とサステナビリティ、市場の多様性の意味など、トピックは多岐にわたります。発表の後で参加者と意見交換を行いますので、アカデミックなインタラクションを実務に結び付けながら、流行の発信地に立地する青山ビジネススクールでのひと時を気楽に楽しんでください。セミナーは英語を中心に、必要な場合には日本語訳を取り混ぜながら行います。多くの皆さまのご参加をお待ちしています。

As the third meeting of seminar series entitled Management and Organization in the Age of Links and Ties organized by Dr. Nakano, the seminar has four presentations from top researchers in economic sociology and management studies. The members will present their findings and implications from research studies of grocery stores and technology, financial markets and pricing, the global black tea circular economy, and conceptions of markets, as re-defined from performativity, valuation, technology and culture, and sustainability, which are linked to our consumption in action. The talks and discussions will be delivered in English whereas partly translated into Japanese if necessary. Let’s talk about markets and consumption from a business school in the cultural center of Tokyo.

日 時: 2019年12月18日(水) 18:30~20:30(開場:18:00)
18:30-20:30 December 18, 2019 (Opening:18:00)
会 場: 青山学院大学国際マネジメント研究科 17号館3階 17306教室
Room 17306 3rd floor, 17th bldg. Aoyama campus
プログラム: 1. Back to the Future of STS and Digital Price Display: The Socio-Technical Origins of Electronic Shelf Labels
Franck Cochoy (Professor, The Institut Universitaire de France, France)

2. The Other Invisible Hand: How Markets can Propagate Valuation Errors
Sheen Levine (Associate Professor, University of Texas-Dallas, USA)

3. Loops without Leaks: Circular Economies in Euro-America and Beyond
Martin Skrydstrup (Associate Professor of Globalization and Sustainability, Copenhagen Business School, Denmark)

4. Markets for Collective Concerns
Christian Frankel (Associate Professor, IOA, Copenhagen Business School, Denmark)
司会/コメント: Tsutomu Nakano 中野勉 (Professor, Aoyama Business School, 青山学院大学ビジネススクール教授)
参加費: 無料/事前登録不要
Admission free and no reservation required