2018.06.22

「青山ビジネススクール 2018年度 マネジメント・セミナー」開催のご案内

『遂行性、消費者とオンライン・データによる市場分析』
"Performativity, Consumers, and Online Data Analysis"

トマス・アリツィア氏(ディエゴ・ポルタレス大学准教授、チリ)
Dr. Tomas Ariztia, Associate Professor, Universidad Diego Portales
ホセ・オサンドン氏(コペンハーゲン・ビジネススクール助教、デンマーク)
Dr. José Ossandón, Assistant Professor, Copenhagen Business School
中野 勉氏(青山学院大学国際マネジメント研究科教授)
Dr. Tsutomu Nakano, Professor (Moderator), Aoyama Business School

The "performative turn," which originates from a school of French sociology, has been an influential idea that provides with distinctive approaches for academics and business practitioners to studying market mechanisms and consumers especially in the connected world today. The approach has been rapidly expanding in the European academia, but it is practically not introduced to the Japanese audience. The panelists will focus on its theoretical meanings and application possibilities in the business practices from empirical grounds. The seminar has two parts: first, a panel session on performativity, consumers, and markets by the three panelists who are experts on performativity; and second, a presentation on handling digital online data and analysis of consumers and markets by Prof. Ariztia, who presents his empirical research study. A Q&A session with the audience will follow. Please come and engage in the opportunity to get to know of the frontline intellectual challenges that change our perceptions and views of business and the laws of markets. The talks will be delivered in English whereas some Japanese translation will be provided by the moderator when/if necessary.

Time and location: Room 17804, 16:50-18:20 Sat. June 30, 2018 at Aoyama Business School
Admission free for ABS students and alumni and no reservation required.
For non-ABS affiliates, please send email to Nakano regarding attendance request to:
nakano at gsim.aoyama.ac.jp (replacing at with @ without spaces)

講演は二つのパートに分けて行います。パートⅠ では「遂行性」 (performativity) の概念とその意味について、3人のパネリストによるディスカッションから参加者の概念の理解と、実務への応用の可能性を説明します。パートⅡ では、この関連で、アリツィア准教授から、オンライン・データを使った消費者と市場の分析方法について、研究発表があります。その後参加者とのQ&Aのディスカッションを行います。「遂行性」は2000年前後にフランス社会学から端を発し、ヨーロッパの組織研究分野で急速に広がる学術アプローチですが、日本ではその理論、方法論と応用を含めほとんど知られていません。今回は3人のエキスパートが、その最前線を日本に紹介し、ビジネスへの応用を考えます。新たな知的な刺激とチャレンジを求めるビジネス・マネジャー、企業のリサーチャー、学術研究者の参加をお待ちしています。

日 時: 2018年6月30日(土)16:50~18:20(開場16:30)
会 場: 青山学院大学青山キャンパス(渋谷区渋谷4-4-25)17号館8階17804教室
プログラム: パネル・ディスカッション及び招待研究発表

タイトル
『遂行性、消費者とオンライン・データによる市場分析』
"Performativity, Consumers, and Online Data Analysis"

セッションは英語で行われ、必要があれば司会者による日本語への簡易通訳を入れます
参加費: 無料
講演者
トマス・アリツィア氏(ディエゴ・ポルタレス大学准教授、チリ)
Dr. Tomas Ariztia, Associate Professor, Universidad Diego Portales
講演者
ホセ・オサンドン氏(コペンハーゲン・ビジネススクール助教、デンマーク)
Dr. José Ossandón, Assistant Professor, Copenhagen Business School
司会者
中野 勉氏(青山学院大学国際マネジメント研究科教授)
Dr. Tsutomu Nakano, Professor (Moderator), Aoyama Business School
申込方法

ABSの学生及び卒業生は事前登録不要です。一般の方は事前に中野教授までメールにて参加希望のご連絡をお願いします。
メールアドレス:nakanoアットgsim.aoyama.ac.jp(@に変更)